איתי שמש: המדריך לשימוש במזגנים בתקופת החורף

על פי הערכות בתעשייה, מעל ל- 20% מבתי האב ברחבי הארץ הינם בתים חכמים, ומכילים בתוכם פתרונות טכנולוגיים מובילים בכל הנוגע למיזוג אוויר

פברואר 12, 2023

על מנת ללמוד יותר על פתרונות המיזוג השונים, כולל בתקופת החורף המתקרבת אלינו, שוחחנו עם איתי שמש, אחד הטכנאים העסוקים ביותר בישראל בתחום הבתים החכמים. איתי, בן 43, חי ונושם את עולם מיזוג האוויר כבר למעלה מעשרים שנה, בין היתר, הוא היה כטכנאי מוביל בחברות אלקטרה ותדיראן, וכיום פעיל כעצמאי בעיקר בבתי היוקרה במרכז ישראל ובגופים מוסדיים.

איתי שמש: טיפים חשובים על מיזוג בימי החורף הקרים

חגי תשרי כבר מאחורינו, וכולם יכולים להרגיש את שינויי מזג האוויר, כאשר פתאום כבר לא חייבים להיות דבוקים למזגן, אלא לפתוח חלון וליהנות מרוח קרירה המנשבת פנימה. אך באותה הנשימה כולנו זוכרים כי בקרוב מאוד יגיעו שינויי מזג אוויר נוספים, בסתיו ולאחר מכן בחורף, כאשר נצטרך לעשות שימוש מחדש במוצרי החימום השונים.

בשיחה עם איתי שמש טכנאי מזגנים בכיר, הוא סיפר לנו על מספר פעולות שכדאי לעשות על מנת לוודא כי המזגן מוכן לחמם את הבית לאחר שעבד קשה בתקופת הקיץ, ובנוסף סיפר כי מחירי המזגנים יורדים באופן משמעותי דווקא בתקופה הזו של השנה, וכדאי לנצל זאת.

טיפ ראשון בכל הנוגע לחימום על ידי המזגן בחורף

"אחת הפעולות הפשוטות ביותר שכל אחד יכול לעשות בעצמו, היא לנקות את הפילטרים במזגן. הפעולה הזו הכרחית דווקא לפני עונת החורף הקרה בגלל שתי סיבות. הראשונה, האבק ושאר הלכלוכים שנצברו בפילטרים בזמן שהמזגן עבד שעות נוספות בתקופת הקיץ, והסיבה השנייה היא שברגע שהפילטרים לא נקיים, הם משפיעים יותר על החימום מאשר על הקירור, ומונעים מהמזגן לחמם ולפעול כמו שצריך". 

טיפ שני בכל הנוגע לחימום יעיל של החדרים

"על מנת לחמם את החדרים שיש בהם מזגן עילי, כדאי לכוון את פתחי האוורור כלפי מטה, כיוון שהאוויר החם נוטה לעלות למעלה, כך תבטיחו לעצמכם חימום בחלק התחתון והעליון גם יחד. כמו כן, כיוון שחדר סגור שהמזגן עובד בו יכול לייבש יותר מדי את החלל, יש מי שבוחרים לפתוח חלון כדי לאוורר את החדר.

אני פחות ממליץ על הפעולה הזו, כי היא גורמת למזגן לעבוד קשה יותר וכך אנחנו משלמים יותר גם בחשבון החשמל. במקום זאת אפשר להניח סמרטוט רטוב באחת מפינות החדר, כך שאדי המים יתערבבו עם האוויר החם ויקלו על היובש שנוצר, ממש כמו סאונה".

טיפ שלישי בכל הנוגע לטמפרטורת המזגן הרצויה בימי החורף

"בדרך כלל כשנכנסים לחדר קפוא וקר בחורף, הנטייה הראשונה היא לפתוח את החימום במזגן על טמפרטורה מאוד גבוהה, מעל ל 25% מעלות. מעבר לעובדה שמחיר החשמל קופץ פי כמה כאשר זו הטמפרטורה בחדר, כדאי לדעת שההמלצה הגורפת היא כי החימום צריך לנוע בין 20 ל- 22 מעלות ולא מעבר.

לאחר מספר דקות פעולת החימום תהיה מספיק יעילה כדי שהחדר יהיה נעים וחמים. יחד עם זאת, אם בכל זאת אתם מבקשים להתחיל עם חימום גבוה בדקות הראשונות, תזכרו כי לאחר מכן כדאי להוריד את הטמפרטורות, כך לא תיווצר תחושה של מחנק וגם תשלמו פחות כסף".

 

אני פחות ממליץ על הפעולה הזו, כי היא גורמת למזגן לעבוד קשה יותר וכך אנחנו משלמים יותר גם בחשבון החשמל. במקום זאת אפשר להניח סמרטוט רטוב באחת מפינות החדר, כך שאדי המים יתערבבו עם האוויר החם ויקלו על היובש שנוצר, ממש כמו סאונה".

איתי שמש: פרויקטים גדולים בבתים פרטיים

538c8cdf-10d8-4564-bc65-5c82b00cba53
96720838_3121034311252584_5770377309085237248_n

אחת הנישות שבהן איתי שמש מתמחה, היא התקנה של מערכות מיזוג אוויר בבתי יוקרה, לכן חלק נכבד מהעבודה שלו בא לידי ביטוי בשיתופי פעולה מול מהנדסים ואדריכלים בזמן השלד של בתים פרטיים, ועל הדקויות החשובות בנושא זה הוא סיפר: "מיזוג האוויר הוא אחד התחומים הכי חשובים שצריך לקחת בחשבון כאשר בונים מאפס בית למגורים, כיוון שצריך לקחת בחשבון מספר אספקטים גם יחד. למשל, שמערכת מיזוג האוויר תשתלב כפי שצריך ביחד עם התכנון האדריכלי, כך שזו תשלים אותו בצורה מושלמת.

כיוון שמדובר בבתים פרטיים ויוקרתיים, צריך לקחת בחשבון לא רק לבצע את ההתקנה עצמה, אלא שזו תהיה על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר של עבודת הגימור, וזו כוללת: צנרות המוסתרות בקירות הבית, צינורות ניקוז כלפי חוץ, חיבורי החשמל, תעלות אוויר, ולבסוף התקנה של המערכת כולה".

לקוחות מעידים

לוגו המקצוענים

באתרי הביקורת השונים מצאנו עשרות חוות דעת של לקוחות שנעזרו בשירותיו של איתי שמש, כולם העידו על איש מקצוע מדויק, סופר אמין ומאוד איכותי.

על מנת להתרשם מקרוב אחר חוות הדעת הללו, לחצו כאן

איתי שמש: מבצעים משתלמים לקראת הימים הקרים

למדנו כי בימים אלו איתי מבצע טיפולים של תחזוקה שוטפת של מזגנים לחברות ומוסדות לקראת החורף. הבדיקה הזו הנעשית באזור השפלה, כוללת בין היתר ניקוי של פילטרים במחיר של 200 שקלים בלבד. בנוסף, ניתן להיעזר בשירותים שלו עבור בדיקה ומילוי של גז במזגנים עיליים קטנים במחיר של 300 שקלים בלבד.

איתי שמש: יצירת קשר

לפרטים נוספים אודות שירותי מיזוג האוויר של איתי שמש, ניתן ליצור קשר.

בטלפון: 054-6905990
פייסבוקלחצו כאן!
דף עסקי ליצירת קשר לחצו כאן!