בראשית ברא את הנבואה

סודות הנבואה בתנ"ך

קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד היום. לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.

אריאלה צ.

מי כתב את התנ״ך ומתי הוא נכתב?

מה נברא בסיפור הבריאה?

האם באמת היו אברהם, משה וכל שאר הדמויות התנכיו״ת?

מה ניתן ללמוד מהשמות התנכיי״ם?

מהו עץ הדעת?

האם בני ישראל בנו את הפירמידות?

והאם אכן היתה יציאת מצרים?

מיהו אלוהים לפי התנ״ך?

אותם מזוית חדשה, כל התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות אחרות, בספר חדש ומהפכני החוזר למקורות ומגלה את סודות הנבואה בתנ״ך, סודות שהיו נסתרים עד היום.
הטענה המרכזית של ספר זה היא שהתנ״ך כולו ספר נבואה. כלומר, כל מה שכתוב בו לא קרה בעבר אלא יקרה בעתיד, ביחס למועד הכתיבה.
תפישה זו מאירה את סיפורי התנ״ך באור חדש, מכניסה בהם סדר והגיון ומאפשרת להבין אתם מזווית חדשה, אך נאמנה למקור, שלא נבדקה עד היום.

זהו הספר הראשון המביא הסברים הגיוניים שאינם דתיים או מסורתיים, ומצד שני, שולל את התפישה ההיסטורית-כרונולוגית של העולם האקדמי.
התפישה המובאת בספר מתבססת על הבנה עמוקה של העולם הרגשי והבנה במודעות ובתת מודע, שהם הבסיס להבנת התנ״ך.
כאן ודאי תשאלו, מה הקשר בין התנ״ך לבין מודעות והעולם הרגשי? התשובות מחכות לכם בספר.
כמו-כן, כדי להבין את התנ״ך באמת, יש לדעת עברית ברמת שפת אם.

התובנות כוללות גם תופעות נוספות מהעולם הקדום שטרם נמצא להן הסבר, כמו: בניית הפירמידות, ציורי הענק של הנסקה בפרו, הסטונהאנג׳ באנגליה, העיר מאצ׳ו-פיצ׳ו ואחרים.

הידע המופיע בספר זה התקבל בתקשור, בעקבות פתיחה רגשית (הארה) שחוויתי במאי 2012, הארה זו פתחה בפני צוהר לידע יקר ערך מהעולם הקדום וגם להבנה עמוקה של עולמנו הרגשי.

מתוך הספר

"אילו הייתי שואל אתכם מי היא הדמות המשמעותית בתנ"ך, מה הייתם עונים? - רוב האנשים ששאלתי השיבו משה, אחרים אמרו שאלוהים והיו שאמרו שאברהם. אני טוען שהדמות המשמעותית בתנ"ך היא הכותב וזהו אחד ההבדלים המהותיים בין ספר זה לבין כל מה שנכתב עד היום על התנ"ך.”

"הכותב המקראי נתפש על ידי אנשי הדת וחוקרי המקרא כעיתונאי או כסופר חצר המתעד את אירועי העבר. אך למעשה, בזמן הכתיבה הוא היחיד שידע לכתוב. מעט האנשים שחיו בסביבתו היו אנאלפאבתים ובאותם ימים, לפני אלפי שנים, לא קרה הרבה ולא ממש היה על מה לכתוב, לכן הוא כתב נבואות על העתיד. למעשה, התנ״ך נכתב בידי ישות אחת שנקרא לה הנביא ולא אלוהים או כל ישות אחרת. במהלך הספר נכיר אותו ואת מאפייניו.”

״טענה נוספת אומרת שהנבואה מתייחסת לעבר וגם לעתיד. בהמשך נראה סיפורים ופרטים שמופיעים בתנ״ך ולא יכלו להתקיים בתקופה שבה הוא נכתב ולכן כל הסיפורים מתייחסים לעתיד.״

״לפיכך, סיפורי התנ״ך מעולם לא הועברו בעל פה, הם נכתבו מראש כסיפורי נבואה. אין שום דרך לזכור כל כך הרבה תוכן וגם לא היתה אז כל סיבה או מוטיבציה לכך, ועוד ללא האפשרות לכתוב (לפי הטענה שעדיין לא היה קיים הכתב).

"סימן ראשון לכך שהתנ״ך הוא נבואה, הוא עצם ההסתכלות ממעוף הציפור. סיפורי התנ״ך הם חובקי עולם. הכותב עובר בהינף קולמוס מבבל למצרים ומאור כשדים לכנען וגם מדלג בזמנים על פני עשרות ומאות שנים, כאילו שמכונת זמן מקפיצה אותו ממקום למקום ומאירוע לאירוע. זאת בזמן שבעת הכתיבה, לפני אלפי שנים, קצב החיים היה איטי, אנשים הלכו ברגל או רכבו על חמור ולא התרחקו מאזור מחייתם. כמו כן, אין מדובר במיתולוגיה או בסיפורי מסורת שהתגלגלו בעל פה מאב לבן או מדור לדור. התנ״ך זו הפעם הראשונה שסיפורים אלה נכתבו.”

"כאן חשוב להבין שאין אפשרות שהתנ״ך יהיה חלק נבואה וחלק היסטוריה, זאת מאחר והנבואה היא מצב תודעתי - סטייט אוף מיינד והיא מתרחשת ממקום של נקיון רגשי ותודעה פתוחה. זהו המקום ההוויתי של הנביא, שחי בעולם קדום ללא רעשי רקע וללא הסחות דעת, כמעט ללא אנשים סביבו, והוא מתחבר לתדר הנבואה מתוך סקרנות גדולה לגבי עתידו. לכן לא יכול להיות מעבר מנבואה להיסטוריה וחזרה לנבואה, בדיוק כפי שאדם אינו יכול לעבור ברגע מעצב לשמחה או מפחד להתלהבות. ועצם העובדה שספר שלם נקרא ׳נביאים׳ וכבר בתורה מופיע הנביא במספר מקומות, מלמדת שהכל נבואה.”

״האמונה שהעולם נברא לפני כ-6,000 שנה נולדה מחיבור שנעשה בין סיפור הבריאה לבין הספירה העברית. קודם כל, נכתב סיפור הבריאה המתאר את בריאת העולם. מקריאת הסיפור הובן שהעולם נברא (כפי שמבינים עד כיום), ואם אכן נברא העולם הרי שמרגע זה יש לספור את הזמן. זה הקשר בין ספירת הזמן לסיפור הבריאה. ולכן, לפני כ- 6,000 שנה לא נברא העולם, אלא נכתב הסיפור המתאר את בריאת העולם ומתוך הבנת הסיפור כמתאר אירוע שקרה, החלו לספור את הזמן. ומאחר והתנ״ך מקודש ליהדות, גם הספירה מקודשת, לכן היא רציפה ומדויקת מיומה הראשון עד היום.״

המלצות הקוראים

דליה ל.
דליה ל.
ספרו של מרדכי יאיר הוא יצירה מעוררת השראה, מאתגרת חשיבה, ומרחיבת אופקים. "בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר הגות — זהו מסע רוחני, אינטלקטואלי ורגשי שמזמין את הקורא להתבונן מחדש בשאלות יסוד על מהות האדם, תכלית הבריאה, והקשר העמוק שבין הטקסט המקראי לחיים המודרניים. הכתיבה של יאיר מדויקת ורגישה, משלבת עומק פילוסופי עם נגישות בהירה, ומצליחה ללכוד את הקורא כבר מהעמודים הראשונים. הספר מצליח לזקק רעיונות נבואיים ולפרש אותם בצורה חדשנית אך מכבדת, חיה ונושמת. כל פרק מהווה שער לעולם רעיוני עשיר, שמצליח להפתיע, לרגש ולהאיר נקודות מבט חדשות גם לקוראים הבקיאים בתנ"ך ובהגות יהודית. זהו ספר שלא רק קוראים — אלא שואלים איתו שאלות, מהרהרים דרכו, ושבים אליו שוב ושוב. מדובר לדעתי באחת מהיצירות החשובות שנכתבו בשנים האחרונות בזירת ההגות היהודית, והכרחית לכל מי שמבקש לחבר בין רוח לחיים. מומלץ בחום.
עירית י.
עירית י.
כבר משמו של הספר נפתחה בי סקרנות רבה לקרוא אותו ולהיחשף להקבלות העכשוויות שנותן הכותב לסיפורים העתיקים ה״בלתי מעורערים״ שלמדנו בילדותנו וקיבלנו כעובדות הסטוריות. נפעמתי מכל הקבלה והתלהבתי מהרעיון המהפכני (לא בלי שליוותה אותי איזו תחושה של ״חילול קודש״) אך מרגע שהפרדתי בין הרגש שמחנכי והורי טבעו בי כלפי ״הספר הקדוש״, לבין ההגיון שמלווה את דברי ההקבלה של הכותב - הזדככה בי התחושה שאכן, זה כל כך פשוט והגיוני וכבר שעטתי לקראת הסיפור הבא וההקבלה העכשווית שלו. הכותב מעלה בספרו נקודת ראות שונה ומהפכנית המוכיחה שהתנ״ך אינו ספר היסטורי המביא סיפורים שקרו בעבר, אלא רצף התנבאויות המספרות על אירועים שיקרו בעתיד, ולאו דוקא באופן כרונולוגי, אלא בסדר רגשי - ככל שהאירוע דרמטי יותר כך הוא יופיע מוקדם יותר. כמו כן, בולטת לעין היכולת של הכותב להתבונן על הכל מלמעלה, לראות את התמונה הכוללת וליצור הקשרים מפתיעים שעד היום לא היה להם הסבר. וכפי שהספר מתאר כיצד סיפורי התנ״ך הביאו לשינוי תודעתי, כך גם הספר הזה יוצר שינוי תודעתי לגבי תפישת התנ״ך - ממליצה בחום לעבור את השינוי התודעתי הזה.
עודד נ.
עודד נ.
קראתי את הספר פעם ועוד פעם. מוקסם מהדרך שלך לראות את הדברים שלרובם אני מתחבר. מאז שקראתי את הספר, כמעט כל יום אני מוצא דרך לבחון במחשבתי את התכנים של הספר, מה שמאפשר לי להבין את המציאות בה אנחנו חיים. אהבתי את הנועזות לבחון את הדברים שהטביעו בנו עוד מילדותנו ולבחון אותם דרך הגיון בריא. נתת תשובות במקום שבו גם חכמי הדור לא נותנים או מתחמקים מלתת תשובות, והנימוקים שנתת בדרך כלל משכנעים – סכמת הבועות, תודעה, רגשות וכו׳. גם בענין הנבואות, השתכנעתי שהתהליך קרה אצל אדם אחד ולא בחברותה... אין ספק שהספר מעורר מחשבות בלב איש. אני עדיין מחזיק את הספר לידי וקורא בו מדי פעם, פשוט מתחבר לכתוב.
אריאלה צ.
אריאלה צ.
קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד עכשיו. לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.
רחל ש.
רחל ש.
הספר "בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר פרשנות או עיון מקובל על התנ"ך. מדובר ביצירה מעוררת מחשבה, מטלטלת ומאתגרת, שנכתבה מתוך חוויה אישית של תקשור של הכותב, ומציעה קריאה מהפכנית לסיפורי התנ"ך: לא כזיכרון היסטורי של העבר, אלא כהתגלות נבואית של מה שעתיד עוד להתרחש. בעיון מעמיק ובאומץ יוצא דופן, מציע מרדכי יאיר, תובנות חדשות, שמובילות את הקורא – כפי שקרה לי – לשאול שאלות נוקבות, לבחון מחדש תפיסות מושרשות, ולפתוח את הלב והדעת לאפשרות שישנה דרך אחרת להבין את הכתובים, דרך שמרסקת את המוסכמות הדתיות והחברתיות שהורגלנו בהן. זהו ספר שנדרש אליו אומץ לקרוא, ונדרש לא פחות – האומץ להסכים להרחיב את גבולות התודעה. מומלץ !

על הסופר

הכל התחיל מצעקה אחת גדולה ששיחררתי כשחקן בתיאטרון פלייבק. למי שלא מכיר, זהו תיאטרון באילתור שנוצר מסיפורים של אנשים מהקהל.
כך שאנחנו, השחקנים לא משננים טקסטים ואין לנו תפקיד שנקבע מראש, הכל קורה בזמן אמת על הבמה וכל הופעה היא יחודית וחד פעמית.
בעקבות אותה צעקה הרגשתי שחרור פנימי ופרץ של אנרגיה, שבמבט לאחור ממש שינה את חיי.
באותו ערב, אחרי אותה צעקה, הרגשתי ושיחקתי כמו נמר על הבמה, הייתי מהיר, חד, ומדויק וגם התגובות של הקהל היו בהתאם.
גם ציירתי שניים מהסיפורים ויצאו לי קריקטורות מדליקות שהפתיעו גם אותי.
באותו לילה לא הצלחתי להרדם, הייתי מלא אנרגיות ופרצי רגשות, צחוק ובכי ולא רציתי לקחת כדור שינה, רציתי לחוות את זה.

בימים שבאו אחר כך התחלתי לקבל תובנות ולראות תמונות מהעולם הקדום, תמונות של טבע פראי ללא ציוויליזציה.
זכור לי במיוחד מעגל גדול שנפרש מולי (כשעיני עצומות) והוא הולך ונסגר כלפי מעלה, יחד איתו עלה הביטוי ״סגירת מעגל״
כמו רוצה לומר שהעידן בו אנו חיים הינו עידן של סגירת מעגל. יחד עם המעגל הופיע מול עיני העצומות המשפט: ״התנ״ך הוא לא מה שהיה, אלא מה שיהיה״.
זו היתה התובנה הראשונה שהתייחסה לתנ״ך. רק אחרי שנה עלה בתוכי המושג ׳נבואה׳.
כשסיפרתי לחברי את מה שחוויתי, הם אמרו לי שזאת הארה – פתיחת צ׳אקרות, אני קראתי לזה פתיחה רגשית – ניקוי רגשי.
אותה צעקה הביאה לפתיחת חסימות רגשיות שהיו קיימות בתוכי שנים.
באותם ימים הזדמן לי למסור את כתב ידי לניתוח גרפולוגי, אשר הושווה עם כתב ידי מלפני אותה צעקה (מספר חודשים קודם לכן),
גם פה זיהתה הגרפולוגית שינוי משמעותי ובעיקר השתחררות מפחדים.
בעקבות אותה הארה נפתחתי לתובנות בשלושה תחומים עיקריים: הראשון – תובנות לגבי עצמי, כאילו
שאני מתבונן על עצמי מהצד ויכול לאפיין ולהגדיר תכונות שלא יכולתי לראות קודם (מודעות עצמית).
התחום השני – נפתחתי לידע רב והבנה עמוקה של העולם הרגשי, עם התחושה שידע זה היה קיים בתוכי,
אך היה רדום ולפתע התעורר, והתחום השלישי – התנ״ך, בו בעיקר עוסק ספר זה.
בשנתיים הראשונות שאחרי אותה הארה, כלל לא קראתי בתנ״ך. בפעם הראשונה שפתחתי אותו, זה
היה בסיפור נח והמבול. קראתי את המילים הראשונות בפרק ו׳ בבראשית: ״ויהי כי החל האדם לרוב עלפני האדמה״.
ונשימתי נעתקה, פתאום הבנתי את הכתוב, המילים דיברו אלי. הבנתי שמדובר בנבואה על ימינו.
מספר האנשים על פני כדור הארץ מגיע כבר לשמונה מיליארד והוא הגדול ביותר שהיה אי פעם (וגם ממשיך לגדול בקצב מתגבר).
לעומת זאת, בזמן שסיפור זה נכתב, לפני אלפי שנים, היו מעט מאוד אנשים בעולם.
כך שלא מדובר על אירוע שקרה בעולם הקדום, אלא על אירוע שיקרה בעתיד, ולכן זו נבואה.
בהמשך נפתחתי לידע נוסף הקושר בין סיפור המבול לתקופתנו וגם הוא מופיע בספר.
כאן אציין שאינני אדם דתי ומעולם לא התעניינתי בתנ״ך מעבר ללימודים בבית הספר.
נולדתי וגדלתי בירושלים ואני ישראלי חילוני עם מסלול חיים די שגרתי: בי״ס יסודי, תיכון, גרעין נח״ל, צבא, לימודי עיצוב
גרפי בבצלאל, חתונה, שלושה ילדים, עבודה במספר משרדי פרסום, עד שהפכתי לעצמאי וזאת עד היום.
חלק מהתובנות התקשיתי להסביר במילים, אפילו לעצמי וכך כשניסיתי להסביר לחבר במה עוסק הספר והיו לי רק כמה דקות,
הבאתי כדוגמה את הקשר שבין סיפור הבריאה ליצירת השבוע ולספירת הזמן העברית. הוא התרשם ואמר ״מענין מאוד״, מכאן הבנתי שזו גם הדרך לכתוב את התובנה בספר.
היו גם תובנות שעלו מתוך שיחות עם אנשים מבלי שידעו שהם עוזרים לי כרגע בכתיבת הספר.
כמו כן, מרגע שקיבלתי את התובנות, התחלתי לראות אותן מופיעות בחיי היומיום והן עלו והופיעו כמעט בכל שיחה ונושא.
וכשמישהו סיפר שהילדים שלו אינם דומים זה לזה, מיד עלתה בי התובנה על בני נח – שם, חם ויפת, מה גם שתופעה זו קיימת אצל בנותי ומאותה סיבה.
או שהתפרסמה ידיעה על מותו של מישהו מפורסם ומיד עלתה בי התובנה על ׳מתושלח׳.
שיחה אחרת שעסקה בענייני תזונה ובריאות, הראתה לי עד כמה מדוייקת התובנה על עץ הדעת, וכך לגבי כמעט כל נושא.

לרכישה

ניתן לשלם בביט או באשראי דרך פייפל (גם אם אין לכם פייפל) ולקבל את הספר המודפס – כולל משלוח!

לרכישה של ספר דיגיטלי מאתר העברית

שתפו עם אדם קרוב

בראשית ברא את הנבואה

מלאו את הפרטים  ולאחר התשלום הספר יצא אליכם!