בראשית ברא את הנבואה

סודות הנבואה בתנ"ך

מי כתב את התנ״ך ומתי הוא נכתב?
מה נברא בסיפור הבריאה?
האם באמת היו אברהם, משה וכל שאר הדמויות התנכיו״ת?
מה ניתן ללמוד מהשמות התנכיי״ם?
מהו עץ הדעת?
האם בני ישראל בנו את הפירמידות?
והאם אכן היתה יציאת מצרים?
מיהו אלוהים לפי התנ״ך?

כל התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות אחרות, בספר חדש ומהפכני החוזר למקורות ומגלה את סודות הנבואה בתנ״ך, סודות שהיו נסתרים עד היום.
הטענה המרכזית של ספר זה היא שהתנ״ך כולו ספר נבואה. כלומר, כל מה שכתוב בו לא קרה בעבר אלא יקרה בעתיד, ביחס למועד הכתיבה.
לכן, כל הדמויות שמופיעות בו לא היו קיימות, אלה דמויות נבואיות שיתממשו בעתיד.
תפישה זו מאירה את סיפורי התנ״ך באור חדש, מכניסה בהם סדר והגיון ומאפשרת להבין אותם מזוית חדשה, אך נאמנה למקור, שלא נבדקה עד היום.

זהו הספר הראשון המביא הסברים הגיוניים שאינם דתיים או מסורתיים, ומצד שני, שולל את התפישה ההיסטורית-כרונולוגית של העולם האקדמי.
התפישה המובאת בספר מתבססת על הבנה עמוקה של העולם הרגשי
והבנה במודעות ובתת מודע, שהם הבסיס להבנת התנ״ך.
כאן ודאי תשאלו, מה הקשר בין התנ״ך לבין מודעות והעולם הרגשי? התשובות מחכות לכם בספר.
כמו-כן, כדי להבין את התנ״ך באמת, יש לדעת עברית ברמת שפת אם.

התובנות כוללות גם תופעות נוספות מהעולם הקדום שטרם נמצא להן הסבר, כמו: בניית הפירמידות, ציורי הענק של הנסקה בפרו, הסטונהאנג׳ באנגליה, העיר מאצ׳ו-פיצ׳ו ואחרים.

הידע המופיע בספר זה התקבל בתקשור, בעקבות פתיחה רגשית (הארה) שחוויתי במאי 2012, הארה זו פתחה בפני צוהר לידע יקר ערך מהעולם הקדום וגם להבנה עמוקה של עולמנו הרגשי.

המלצות הקוראים

דליה. ל
דליה. ל
ספרו של מרדכי יאיר הוא יצירה מעוררת השראה, מאתגרת חשיבה, ומרחיבת אופקים. "בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר הגות — זהו מסע רוחני, אינטלקטואלי ורגשי שמזמין את הקורא להתבונן מחדש בשאלות יסוד על מהות האדם, תכלית הבריאה, והקשר העמוק שבין הטקסט המקראי לחיים המודרניים. הכתיבה של יאיר מדויקת ורגישה, משלבת עומק פילוסופי עם נגישות בהירה, ומצליחה ללכוד את הקורא כבר מהעמודים הראשונים. הספר מצליח לזקק רעיונות נבואיים ולפרש אותם בצורה חדשנית אך מכבדת, חיה ונושמת. כל פרק מהווה שער לעולם רעיוני עשיר, שמצליח להפתיע, לרגש ולהאיר נקודות מבט חדשות גם לקוראים הבקיאים בתנ"ך ובהגות יהודית. זהו ספר שלא רק קוראים — אלא שואלים איתו שאלות, מהרהרים דרכו, ושבים אליו שוב ושוב. מדובר לדעתי באחת מהיצירות החשובות שנכתבו בשנים האחרונות בזירת ההגות היהודית, והכרחית לכל מי שמבקש לחבר בין רוח לחיים. מומלץ בחום.
עירית. י
עירית. י
כבר משמו של הספר נפתחה בי סקרנות רבה לקרוא אותו ולהיחשף להקבלות העכשוויות שנותן הכותב לסיפורים העתיקים ה״בלתי מעורערים״ שלמדנו בילדותנו וקיבלנו כעובדות הסטוריות. נפעמתי מכל הקבלה והתלהבתי מהרעיון המהפכני (לא בלי שליוותה אותי איזו תחושה של ״חילול קודש״) אך מרגע שהפרדתי בין הרגש שמחנכי והורי טבעו בי כלפי ״הספר הקדוש״, לבין ההגיון שמלווה את דברי ההקבלה של הכותב - הזדככה בי התחושה שאכן, זה כל כך פשוט והגיוני וכבר שעטתי לקראת הסיפור הבא וההקבלה העכשווית שלו. הכותב מעלה בספרו נקודת ראות שונה ומהפכנית המוכיחה שהתנ״ך אינו ספר היסטורי המביא סיפורים שקרו בעבר, אלא רצף התנבאויות המספרות על אירועים שיקרו בעתיד, ולאו דוקא באופן כרונולוגי, אלא בסדר רגשי - ככל שהאירוע דרמטי יותר כך הוא יופיע מוקדם יותר. כמו כן, בולטת לעין היכולת של הכותב להתבונן על הכל מלמעלה, לראות את התמונה הכוללת וליצור הקשרים מפתיעים שעד היום לא היה להם הסבר. וכפי שהספר מתאר כיצד סיפורי התנ״ך הביאו לשינוי תודעתי, כך גם הספר הזה יוצר שינוי תודעתי לגבי תפישת התנ״ך - ממליצה בחום לעבור את השינוי התודעתי הזה.
עודד. נ
עודד. נ
קראתי את הספר פעם ועוד פעם. מוקסם מהדרך שלך לראות את הדברים שלרובם אני מתחבר. מאז שקראתי את הספר, כמעט כל יום אני מוצא דרך לבחון במחשבתי את התכנים של הספר, מה שמאפשר לי להבין את המציאות בה אנחנו חיים. אהבתי את הנועזות לבחון את הדברים שהטביעו בנו עוד מילדותנו ולבחון אותם דרך הגיון בריא. נתת תשובות במקום שבו גם חכמי הדור לא נותנים או מתחמקים מלתת תשובות, והנימוקים שנתת בדרך כלל משכנעים – סכמת הבועות, תודעה, רגשות וכו׳. גם בענין הנבואות, השתכנעתי שהתהליך קרה אצל אדם אחד ולא בחברותה... אין ספק שהספר מעורר מחשבות בלב איש. אני עדיין מחזיק את הספר לידי וקורא בו מדי פעם, פשוט מתחבר לכתוב.
אריאלה. צ
אריאלה. צ
קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד עכשיו. לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.

על הסופר

הכל התחיל מצעקה אחת גדולה ששיחררתי כשחקן בתיאטרון פלייבק (תיאטרון באילתור).

או שאולי בעצם זה התחיל שש שנים קודם לכן, כנחשפתי לראשונה לסוג הזה של תיאטרון.
אבל עכשיו כבר הייתי שחקן (חובב) וזה היה הרגע המכונן.

ולמי שלא מכיר, תיאטרון פלייבק הוא תיאטרון באילתור שנוצר מסיפורים של אנשים מהקהל.
כך שאנחנו, השחקנים לא משננים טקסטים ואין לנו תפקיד שנקבע מראש,
הכל קורה בזמן אמת על הבמה וכל הופעה היא יחודית וחד פעמית.

בעקבות אותה צעקה הרגשתי שחרור פנימי ופרץ של אנרגיה, שבמבט לאחור ממש שינה את חיי. באותו ערב, אחרי אותה צעקה, הרגשתי ושיחקתי כמו נמר על הבמה, הייתי מהיר, חד, מדויק ומשוחרר וגם התגובות של הקהל היו בהתאם.
גם ציירתי שניים מהסיפורים ויצאו לי קריקטורות מדליקות שהפתיעו גם אותי.

באותו לילה לא הצלחתי להרדם, הייתי מלא אנרגיות ופרצי רגשות, צחוק ובכי ולא רציתי לקחת כדור שינה, רציתי לחוות את זה.
בימים שבאו אחר כך התחלתי לקבל תובנות ולראות תמונות מהעולם הקדום, תמונות של טבע פראי ללא ציוויליזציה.
זכור לי במיוחד מעגל גדול שנפרש מולי והוא הולך ונסגר כלפי מעלה, יחד איתו עלה הביטוי ״סגירת מעגל״ – כמו רוצה לומר שהעידן בו אנו חיים הינו עידן של סגירת מעגל.
יחד עם המעגל הופיע מול עיני העצומות המשפט: התנ״ך הוא לא מה שהיה, אלא מה שיהיה.
זו היתה התובנה הראשונה שהתייחסה לתנ״ך.  רק אחרי שנה עלה בתוכי המושג ׳נבואה׳.

כשסיפרתי לחברי את מה שחוויתי, הם אמרו לי שחוויתי הארה – פתיחת צ׳אקרות, אני קראתי לזה פתיחה רגשית – ניקוי רגשי.

אותה צעקה הביאה לפתיחת חסימות רגשיות שהיו קיימות בתוכי שנים.
באותם ימים הזדמן לי למסור את כתב ידי לניתוח גרפולוגי, אשר הושווה עם כתב ידי מלפני אותה צעקה (מספר חודשים קודם לכן), גם פה זיהתה הגרפולוגית שינוי משמעותי
ובעיקר השתחררות מפחדים.

כאן נזכרתי בתקופת לימודי בבצלאל, באחד הפרוייקטים עיצבתי פוסטר שבו צילמתי סקסופון שלתוכו תחבתי בלחץ כדור בד.
פוסטר זה ביטא במדויק את מה שהרגשתי מאז גיל 12 – חסימה בגרון.
בדיעבד התברר לי שבגיל זה אימי התייתמה מאביה
וכנראה שאני קיבלתי מימנה את האנרגיה של האבל והיתמות.
בזכות ההארה שחוויתי, התנקתי גם מחסימה זו.

במקביל נפתחתי לתובנות בשלושה תחומים עיקריים: הראשון – תובנות לגבי עצמי, כאילו שאני מתבונן על עצמי מהצד ויכול לאפיין ולהגדיר תכונות שלא יכולתי לראות קודם (מודעות עצמית). התחום השני – נפתחתי לידע רב והבנה עמוקה של העולם הרגשי, עם התחושה שידע זה היה קיים בתוכי מאז ומתמיד, אך היה רדום ולפתע התעורר, והתחום השלישי – התנ״ך, בו בעיקר עוסק ספר זה.

כאן התחיל תהליך שבו עלו בתוכי שאלות כמו: מתי נכתב התנ״ך? או מהי משמעות השמות בתנ״ך? והתשובות נוחתות בתוכי ללא הכנה מוקדמת, לעיתים מיד ולעיתים כעבור ימים ואף שבועות. הרגשתי שאני מתקדם בערפל שמתפוגג לאיטו ומאפשר לי לגלות עוד ידע ועוד תובנות שעלו בתוכי ללא סדר. רובן היו פשוטות והגיוניות ובעיקר, שונות מכל הידוע והמקובל לגבי התנ״ך.

מספר ימים לאחר אותה הארה, הופיעה תובנה שמתייחסת לעץ הדעת ומיד העלתה בי חיוך, למה חיוך? – כי תובנה זו כבר ״ביקרה אצלי״ 27 שנה קודם לכן, כשהייתי בן 24. גם אז אהבתי את הרעיון שבתובנה, עכשיו התברר לי שזה היה רק הפרומו, מהר מאוד הבנתי שאני חייב לכתוב ספר.

האמת שלא ידעתי מאיפה להתחיל, כי התובנות הציפו אותי והיו שזורות זו בזו. רק אחרי שנתיים הצלחתי לעשות סדר ב״פלונטר הידע״ שהציף אותי והתחלתי לכתוב. בתחילה כתבתי לעצמי בתוכנת המייל, כדי שלא ארגיש מחויב. בהמשך יצרתי קובץ שהתחיל להראות יותר כמו ספר.

בשנתיים הראשונות שאחרי אותה הארה, כלל לא קראתי בתנ״ך. בפעם הראשונה שפתחתי אותו זה היה בסיפור נח והמבול. קראתי את המילים הראשונות בפרק ו׳ בבראשית:  ״ויהי כי החל האדם לרוב על פני האדמה.״  ונשימתי נעתקה, פתאום הבנתי את הכתוב, המילים דיברו אלי. הבנתי שמדובר בנבואה על ימינו. מספר האנשים על פני כדור הארץ מגיע כבר לשמונה מיליארד והוא הגדול ביותר שהיה אי פעם (וגם ממשיך לגדול בקצב מתגבר). לעומת זאת, בזמן שסיפור זה נכתב, לפני אלפי שנים, היו מעט מאוד אנשים בעולם. כך שלא מדובר על אירוע שקרה בעולם הקדום, אלא על אירוע שיקרה בעתיד, ולכן זו נבואה. בהמשך נפתחתי לידע נוסף הקושר בין סיפור המבול לתקופתנו וגם הוא מופיע בספר.

כאן אציין שאינני אדם דתי ומעולם לא התעניינתי בתנ״ך מעבר ללימודים בבית הספר. נולדתי וגדלתי בירושלים ואני ישראלי חילוני עם מסלול חיים די שגרתי: בי״ס יסודי, תיכון, גרעין נח״ל, צבא, לימודי עיצוב גרפי בבצלאל, חתונה, שלושה ילדים, עבודה במספר משרדי פרסום, עד שהפכתי לעצמאי וזאת עד היום.

סיפור מענין קרה לי כשכתבתי על הפירמידות. בתחילה כתבתי את מה שידעתי ממה שלמדתי וכך המשכתי וכתבתי מספר פרקים נוספים. אז עלה בתוכי קול פנימי שהחזיר אותי לפרק על הפירמידות והורה לי לשנות הכל ולכתוב מחדש בתפישה שונה לחלוטין שהפתיעה גם אותי. תפישה זו היא אמנם מהפכנית, אך לגמרי הגיונית והיא מסבירה כיצד נוצרו כל המונומנטים שאנחנו מכירים מהעולם הקדום, כולל הפירמידות, ציורי הנאסקה, הסטונהאנג׳ וגם כיצד נכתב התנ״ך.

חלק מהתובנות התקשיתי להסביר במילים, אפילו לעצמי, וכך כשניסיתי להסביר לחבר במה עוסק הספר והיו לי רק כמה דקות, הבאתי כדוגמה את הקשר שבין סיפור הבריאה ליצירת השבוע ולספירת הזמן העברית. הוא התרשם ואמר ״מענין מאוד״, מכאן הבנתי שזו גם הדרך לכתוב את התובנה בספר. היו גם תובנות שעלו מתוך שיחות עם אנשים מבלי שידעו שהם עוזרים לי כרגע בכתיבת הספר.

כמו כן, מרגע שקיבלתי את התובנות, התחלתי לראות אותן מופיעות בחיי היומיום שלי והן עלו והופיעו כמעט בכל שיחה ונושא. וכשמישהו סיפר שהילדים שלו אינם דומים זה לזה, מיד עלתה בי התובנה על בני נח – שם, חם ויפת, מה גם שתופעה זו קיימת אצל בנותי ומאותה סיבה. או שהתפרסמה ידיעה על מותו של מישהו מפורסם, מיד עלתה בי התובנה על ׳מתושלח׳. שיחה אחרת שעסקה בענייני תזונה ובריאות, הראתה לי עד כמה מדוייקת התובנה על עץ הדעת, וכך לגבי כמעט כל נושא.

לרכישה

לחצו כאן כדי לשלם בביט ולקבל את הספר המודפס עד הבית – כולל משלוח! 📚🚚

שתפו עם אדם קרוב