בראשית ברא את הנבואה

סודות הנבואה בתנ"ך

ספר חדש המוכיח שהתנ"ך כולו ספר נבואה

סיפורי התנ"ך אלו המילים הראשונות בעברית

בראשית ברא את הנבואה

קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד היום. לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.

אריאלה צ.

במקום 123 ₪ רק 105 ₪ כולל משלוח עבור ספר מודפס

מי כתב את התנ״ך ומתי הוא נכתב?

מה נברא בסיפור הבריאה?

האם באמת היו אברהם, משה וכל שאר הדמויות התנכיו״ת?

מה ניתן ללמוד מהשמות התנכיי״ם?

מהו עץ הדעת?

האם בני ישראל בנו את הפירמידות?

והאם אכן היתה יציאת מצרים?

מיהו אלוהים לפי התנ״ך?

כל התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות אחרות, בספר חדש ומהפכני החוזר למקורות ומגלה את סודות הנבואה בתנ״ך שהיו נסתרים עד היום.
הטענה המרכזית של ספר זה היא שהתנ״ך כולו ספר נבואה. כלומר, כל מה שכתוב בו לא קרה בעבר אלא יקרה בעתיד, ביחס למועד הכתיבה.
תפישה זו מאירה את סיפורי התנ״ך באור חדש, מכניסה בהם סדר והגיון ומאפשרת להבין אתם מזווית חדשה, שהיא נאמנה למקור, אך לא נבדקה עד היום.

זהו הספר הראשון המביא הסברים הגיוניים שאינם דתיים או מסורתיים, ומצד שני, שולל את התפישה ההיסטורית-כרונולוגית של העולם האקדמי.
התפישה המובאת בספר מתבססת על הבנה עמוקה של העולם הרגשי והבנה במודעות ובתת מודע, שהם הבסיס להבנת התנ״ך.
כאן ודאי תשאלו, מה הקשר בין התנ״ך לבין מודעות והעולם הרגשי? התשובות מחכות לכם בספר.
כמו-כן, כדי להבין את התנ״ך באמת, יש לדעת עברית ברמת שפת אם.

התובנות כוללות גם תופעות נוספות מהעולם הקדום שטרם נמצא להן הסבר, כמו: בניית הפירמידות, ציורי הענק של הנסקה בפרו, הסטונהאנג׳ באנגליה, העיר מאצ׳ו-פיצ׳ו ואחרים.

הידע המופיע בספר זה התקבל בתקשור, בעקבות פתיחה רגשית (הארה) שחוויתי במאי 2012, הארה זו פתחה בפני צוהר לידע יקר ערך מהעולם הקדום וגם להבנה עמוקה של עולמנו הרגשי.

מתוך הספר

"אילו הייתי שואל אתכם מי היא הדמות המשמעותית בתנ"ך, מה הייתם עונים? - רוב האנשים ששאלתי השיבו משה, אחרים אמרו שאלוהים והיו שאמרו שאברהם. אני טוען שהדמות המשמעותית בתנ"ך היא הכותב וזהו אחד ההבדלים המהותיים בין ספר זה לבין כל מה שנכתב עד היום על התנ"ך.”​

הכותב המקראי נתפש על ידי אנשי הדת וחוקרי המקרא כעיתונאי או כסופר חצר המתעד את אירועי העבר. אך למעשה, בזמן הכתיבה הוא היחיד שידע לכתוב. מעט האנשים שחיו בסביבתו היו אנאלפאבתים ובאותם ימים, לפני אלפי שנים, לא קרה הרבה ולא ממש היה על מה לכתוב, לכן הוא כתב נבואות על העתיד. למעשה, התנ״ך נכתב בידי ישות אחת שנקרא לה הנביא ולא אלוהים או כל ישות אחרת. במהלך הספר נכיר אותו ואת מאפייניו.”

״טענה נוספת אומרת שהנבואה מתייחסת לעבר וגם לעתיד. בהמשך נראה סיפורים ופרטים שמופיעים בתנ״ך ולא יכלו להתקיים בתקופה שבה הוא נכתב ולכן כל הסיפורים מתייחסים לעתיד.״

״לפיכך, סיפורי התנ״ך מעולם לא הועברו בעל פה, הם נכתבו מראש כסיפורי נבואה. אין שום דרך לזכור כל כך הרבה תוכן וגם לא היתה אז כל סיבה או מוטיבציה לכך, ועוד ללא האפשרות לכתוב (לפי הטענה שעדיין לא היה קיים הכתב).

"סימן ראשון לכך שהתנ״ך הוא נבואה, הוא עצם ההסתכלות ממעוף הציפור. סיפורי התנ״ך הם חובקי עולם. הכותב עובר בהינף קולמוס מבבל למצרים ומאור כשדים לכנען וגם מדלג בזמנים על פני עשרות ומאות שנים, כאילו שמכונת זמן מקפיצה אותו ממקום למקום ומאירוע לאירוע. זאת בזמן שבעת הכתיבה, לפני אלפי שנים, קצב החיים היה איטי, אנשים הלכו ברגל או רכבו על חמור ולא התרחקו מאזור מחייתם.”

"כאן חשוב להבין שאין אפשרות שהתנ״ך יהיה חלק נבואה וחלק היסטוריה, זאת מאחר והנבואה היא מצב תודעתי - סטייט אוף מיינד והיא מתרחשת ממקום של נקיון רגשי ותודעה פתוחה. זהו המקום ההוויתי של הנביא, שחי בעולם קדום ללא רעשי רקע וללא הסחות דעת, כמעט ללא אנשים סביבו והוא מתחבר לתדר הנבואה מתוך סקרנות גדולה לגבי עתידו. לכן לא יכול להיות מעבר מנבואה להיסטוריה וחזרה לנבואה. ועצם העובדה שספר שלם נקרא ׳נביאים׳ מלמדת שהכל נבואה.”

״האמונה שהעולם נברא לפני כ-6,000 שנה נולדה מחיבור שנעשה בין סיפור הבריאה לבין הספירה העברית. קודם כל, נכתב סיפור הבריאה המתאר את בריאת העולם. מקריאת הסיפור הובן שהעולם נברא (כפי שמבינים עד כיום), ואם אכן נברא העולם הרי שמרגע זה יש לספור את הזמן. זה הקשר בין ספירת הזמן לסיפור הבריאה. ולכן, לפני כ- 6,000 שנה לא נברא העולם, אלא נכתב הסיפור המתאר את בריאת העולם ולכן החלו לספור את הזמן. ומאחר והתנ״ך מקודש ליהדות, גם הספירה מקודשת, לכן היא רציפה ומדויקת עד היום.״

על הסופר

נולדתי וגדלתי בירושלים בתחילת שנות השישים (1961). בילדותי חוויתי את מלחמת ששת הימים ממש קרוב לבית (אפילו ראיתי מטוס נופל) ולאחר שש שנים (בגיל 12) את מלחמת יום כיפור, מלחמה שאמנם התרחשה רחוק מהבית, אך היוותה איום ממשי על קיום המדינה. בין שתי המלחמות למדתי לנגן על כינור כ-3 שנים, עד גיל 11 ולמרות שהפסקתי לנגן, האהבה למוסיקה מלווה אותי כל חיי.

בצבא שירתתי בנח״ל ולאחר מכן חזרתי לירושלים ולמדתי תקשורת חזותית ב׳בצלאל׳. במהלך הלימודים, לאחר שנה שלישית, התחתנתי ועם סיום לימודי עברנו לתל אביב, שם נולדו 3 בנותינו. בשנים אלו עבדתי במשרדי פרסום כארטדירקטור וגם כקופירייטר. בשנת 2002 הפכתי לעצמאי והקמתי סטודיו לעיצוב והמיתוג.

בשעות הפנאי אני עוסק כתחביב במגוון תחומי אומנות: ציור ורישום, שירה ומשחק (בתיאטרון באילתור) ובשנים האחרונות גם יצרתי אוסף של כלי נגינה (אולי כפיצוי על זה שלא למדתי לנגן).

ב-2012 התגרשנו ויחד עם הגירושין עברתי תהליך התפתחות אישי אותו אני מתאר בהקדמה לספר. בעקבות אותו תהליך כתבתי ספר זה.

תגובות הקוראים

דליה ל.

דליה ל.

ספרו של מרדכי יאיר הוא יצירה מעוררת השראה, מאתגרת חשיבה, ומרחיבת אופקים.
"בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר הגות — זהו מסע רוחני, אינטלקטואלי
ורגשי שמזמין את הקורא להתבונן מחדש בשאלות יסוד על מהות האדם, תכלית הבריאה, והקשר העמוק שבין הטקסט המקראי לחיים המודרניים.

הכתיבה של יאיר מדויקת ורגישה, משלבת עומק פילוסופי עם נגישות בהירה, ומצליחה ללכוד את הקורא כבר מהעמודים הראשונים.
הספר מצליח לזקק רעיונות נבואיים ולפרש אותם בצורה חדשנית אך מכבדת, חיה ונושמת.
כל פרק מהווה שער לעולם רעיוני עשיר, שמצליח להפתיע, לרגש ולהאיר נקודות מבט חדשות גם לקוראים הבקיאים בתנ"ך ובהגות יהודית.

זהו ספר שלא רק קוראים — אלא שואלים איתו שאלות, מהרהרים דרכו, ושבים אליו שוב ושוב.
מדובר לדעתי באחת מהיצירות החשובות שנכתבו בשנים האחרונות בזירת ההגות היהודית, והכרחית לכל מי שמבקש לחבר בין רוח לחיים.

מומלץ בחום.

עירית י.

עירית י.

כבר משמו של הספר נפתחה בי סקרנות רבה לקרוא אותו ולהיחשף להקבלות העכשוויות שנותן הכותב לסיפורים העתיקים ה״בלתי מעורערים״ שלמדנו בילדותנו וקיבלנו כעובדות הסטוריות. נפעמתי מכל הקבלה והתלהבתי מהרעיון המהפכני (לא בלי שליוותה אותי איזו תחושה של ״חילול קודש״) אך מרגע שהפרדתי בין הרגש שמחנכי והורי טבעו בי כלפי ״הספר הקדוש״, לבין ההגיון שמלווה את דברי ההקבלה של הכותב – הזדככה בי התחושה שאכן, זה כל כך פשוט והגיוני וכבר שעטתי לקראת הסיפור הבא וההקבלה העכשווית שלו.
הכותב מעלה בספרו נקודת ראות שונה ומהפכנית המוכיחה שהתנ״ך אינו ספר היסטורי המביא סיפורים שקרו בעבר, אלא רצף התנבאויות המספרות על אירועים שיקרו בעתיד, ולאו דוקא באופן כרונולוגי, אלא בסדר רגשי – ככל שהאירוע דרמטי יותר כך הוא יופיע מוקדם יותר.
כמו כן, בולטת לעין היכולת של הכותב להתבונן על הכל מלמעלה, לראות את התמונה הכוללת וליצור הקשרים מפתיעים שעד היום לא היה להם הסבר.
וכפי שהספר מתאר כיצד סיפורי התנ״ך הביאו לשינוי תודעתי, כך גם הספר הזה יוצר שינוי תודעתי לגבי תפישת התנ״ך – ממליצה בחום לעבור את השינוי התודעתי הזה.

עודד נ.

עודד נ.

קראתי את הספר פעם ועוד פעם. מוקסם מהדרך שלך לראות את הדברים שלרובם אני מתחבר.
מאז שקראתי את הספר, כמעט כל יום אני מוצא דרך לבחון במחשבתי את התכנים של הספר, מה שמאפשר לי להבין את המציאות בה אנחנו חיים.
אהבתי את הנועזות לבחון את הדברים שהטביעו בנו עוד מילדותנו ולבחון אותם דרך הגיון בריא.
נתת תשובות במקום שבו גם חכמי הדור לא נותנים או מתחמקים מלתת תשובות, והנימוקים שנתת בדרך כלל משכנעים – סכמת הבועות, תודעה, רגשות וכו׳.
גם בענין הנבואות, השתכנעתי שהתהליך קרה אצל אדם אחד ולא בחברותה… אין ספק שהספר מעורר מחשבות בלב איש.
אני עדיין מחזיק את הספר לידי וקורא בו מדי פעם, פשוט מתחבר לכתוב.

אריאלה צ.

קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד עכשיו.
לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.

רחל ש.

רחל ש.

הספר "בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר פרשנות או עיון מקובל על התנ"ך.
מדובר ביצירה מעוררת מחשבה, מטלטלת ומאתגרת, שנכתבה מתוך חוויה אישית של תקשור של הכותב,
ומציעה קריאה מהפכנית לסיפורי התנ"ך: לא כזיכרון היסטורי של העבר, אלא כהתגלות נבואית של מה שעתיד עוד להתרחש.

בעיון מעמיק ובאומץ יוצא דופן, מציע מרדכי יאיר, תובנות חדשות, שמובילות את הקורא – כפי שקרה לי – לשאול שאלות נוקבות, לבחון מחדש תפיסות מושרשות,
ולפתוח את הלב והדעת לאפשרות שישנה דרך אחרת להבין את הכתובים, דרך שמרסקת את המוסכמות הדתיות והחברתיות שהורגלנו בהן.

זהו ספר שנדרש אליו אומץ לקרוא, ונדרש לא פחות – האומץ להסכים להרחיב את גבולות התודעה.
מומלץ !

תגובות הקוראים

דליה ל.

דליה ל.

ספרו של מרדכי יאיר הוא יצירה מעוררת השראה, מאתגרת חשיבה, ומרחיבת אופקים.
"בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר הגות — זהו מסע רוחני, אינטלקטואלי
ורגשי שמזמין את הקורא להתבונן מחדש בשאלות יסוד על מהות האדם, תכלית הבריאה, והקשר העמוק שבין הטקסט המקראי לחיים המודרניים.

הכתיבה של יאיר מדויקת ורגישה, משלבת עומק פילוסופי עם נגישות בהירה, ומצליחה ללכוד את הקורא כבר מהעמודים הראשונים.
הספר מצליח לזקק רעיונות נבואיים ולפרש אותם בצורה חדשנית אך מכבדת, חיה ונושמת.
כל פרק מהווה שער לעולם רעיוני עשיר, שמצליח להפתיע, לרגש ולהאיר נקודות מבט חדשות גם לקוראים הבקיאים בתנ"ך ובהגות יהודית.

זהו ספר שלא רק קוראים — אלא שואלים איתו שאלות, מהרהרים דרכו, ושבים אליו שוב ושוב.
מדובר לדעתי באחת מהיצירות החשובות שנכתבו בשנים האחרונות בזירת ההגות היהודית, והכרחית לכל מי שמבקש לחבר בין רוח לחיים.

מומלץ בחום.

עירית י.

עירית י.

כבר משמו של הספר נפתחה בי סקרנות רבה לקרוא אותו ולהיחשף להקבלות העכשוויות שנותן הכותב לסיפורים העתיקים ה״בלתי מעורערים״ שלמדנו בילדותנו וקיבלנו כעובדות הסטוריות. נפעמתי מכל הקבלה והתלהבתי מהרעיון המהפכני (לא בלי שליוותה אותי איזו תחושה של ״חילול קודש״) אך מרגע שהפרדתי בין הרגש שמחנכי והורי טבעו בי כלפי ״הספר הקדוש״, לבין ההגיון שמלווה את דברי ההקבלה של הכותב – הזדככה בי התחושה שאכן, זה כל כך פשוט והגיוני וכבר שעטתי לקראת הסיפור הבא וההקבלה העכשווית שלו.
הכותב מעלה בספרו נקודת ראות שונה ומהפכנית המוכיחה שהתנ״ך אינו ספר היסטורי המביא סיפורים שקרו בעבר, אלא רצף התנבאויות המספרות על אירועים שיקרו בעתיד, ולאו דוקא באופן כרונולוגי, אלא בסדר רגשי – ככל שהאירוע דרמטי יותר כך הוא יופיע מוקדם יותר.
כמו כן, בולטת לעין היכולת של הכותב להתבונן על הכל מלמעלה, לראות את התמונה הכוללת וליצור הקשרים מפתיעים שעד היום לא היה להם הסבר.
וכפי שהספר מתאר כיצד סיפורי התנ״ך הביאו לשינוי תודעתי, כך גם הספר הזה יוצר שינוי תודעתי לגבי תפישת התנ״ך – ממליצה בחום לעבור את השינוי התודעתי הזה.

עודד נ.

עודד נ.

קראתי את הספר פעם ועוד פעם. מוקסם מהדרך שלך לראות את הדברים שלרובם אני מתחבר.
מאז שקראתי את הספר, כמעט כל יום אני מוצא דרך לבחון במחשבתי את התכנים של הספר, מה שמאפשר לי להבין את המציאות בה אנחנו חיים.
אהבתי את הנועזות לבחון את הדברים שהטביעו בנו עוד מילדותנו ולבחון אותם דרך הגיון בריא.
נתת תשובות במקום שבו גם חכמי הדור לא נותנים או מתחמקים מלתת תשובות, והנימוקים שנתת בדרך כלל משכנעים – סכמת הבועות, תודעה, רגשות וכו׳.
גם בענין הנבואות, השתכנעתי שהתהליך קרה אצל אדם אחד ולא בחברותה… אין ספק שהספר מעורר מחשבות בלב איש.
אני עדיין מחזיק את הספר לידי וקורא בו מדי פעם, פשוט מתחבר לכתוב.

אריאלה צ.

קראתי את הספר ״בראשית ברא את הנבואה״ בנשימה אחת. הספר מציג את התנ״ך מנקודת ראות שונה מכל מה שהוצג עד עכשיו.
לאורך הספר מובאות הוכחות חותכות לכך שהתנ״ך הוא ספר נבואה ולא עדות הסטורית. התפישה הזאת מרתקת והופכת האת התנ״ך לרלוונטי מתמיד.

רחל ש.

רחל ש.

הספר "בראשית ברא את הנבואה" אינו עוד ספר פרשנות או עיון מקובל על התנ"ך.
מדובר ביצירה מעוררת מחשבה, מטלטלת ומאתגרת, שנכתבה מתוך חוויה אישית של תקשור של הכותב,
ומציעה קריאה מהפכנית לסיפורי התנ"ך: לא כזיכרון היסטורי של העבר, אלא כהתגלות נבואית של מה שעתיד עוד להתרחש.

בעיון מעמיק ובאומץ יוצא דופן, מציע מרדכי יאיר, תובנות חדשות, שמובילות את הקורא – כפי שקרה לי – לשאול שאלות נוקבות, לבחון מחדש תפיסות מושרשות,
ולפתוח את הלב והדעת לאפשרות שישנה דרך אחרת להבין את הכתובים, דרך שמרסקת את המוסכמות הדתיות והחברתיות שהורגלנו בהן.

זהו ספר שנדרש אליו אומץ לקרוא, ונדרש לא פחות – האומץ להסכים להרחיב את גבולות התודעה.
מומלץ !

לרכישה

ספר מודפס

מבצע השקה!

במקום

123 ₪

105 ₪

כולל משלוח

ספר דיגיטלי

44 ₪

מאתר עברית

יצירת קשר

שתפו עם אדם קרוב